(GugukluhayaT) 05-Ayırımcılık ve Rövanş Duygusu
.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
12.09.2013
TBMM Başkanlığına
Aşağıdaki sorularımın Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını Anayasa’nın 98 ve İçtüzüğün 96. maddeleri gereğince saygıyla talep ederim.
Atilla Kart
CHP Konya Milletvekili
İlgi ; Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın imzasını taşıyan 12.08.2013 tarih
7/24342 sayılı önerge cevabı
Milli Eğitim’de “deneme-yanılma” yöntemi ile 11 yıl içinde “5 Bakan” vasıtasıyla değişik modelleri uygulayan Siyasi Iktidar; temel ideolojik amacından hiç sapmamıştır. Bu konuda kararlılık göstermiştir. Son 6-7 yıldaki uygulamalar bunu göstermektedir.
Konya Merkez’de ve ilçelerde bulunan 20 civarındaki ortaokul, fiilen ve resmen Imam Hatip’e dönüştürülmüştür. Hiç bir istismara yol açmamak için ifade ediyoruz; Eğitimde Birlik ve Laiklik ilkesinin ihlal edilmemesi ve kamu kaynaklarının adil kullanılması kaydıyla, velilerin ve öğrencilerin İmam Hatip Lisesi talepleri karşılanmalıdır.
Ancak Siyasi İktidar; tamamen ideolojik yaklaşımlar ve rövanş duygusuyla, Konya’nın en merkezi ve yerleşik olan, eğitimde ciddi bir başarıyı yakalayan ve aynı hatta bulunan Mümtaz Koru, İhsaniye, Şeker, Çumralıoğlu, Şükrü Doruk, Dayıoğlugil gibi okulları özel olarak hedef almış ve İmam Hatip’e dönüştürmüştür.
50-60 yıldan bu yana eğitim veren, yüksek başarı ortalamasını yakalayan bu okullar adeta lağvedilmiş ve öğrenciler uzak mahallere dağıtılmıştır. Aileler ve öğrenciler, okulların açılmasına günle kala gelişen bu tablo sebebiyle perişan durumdadır, program yapamaz haldedir.
Rövanşist yaklaşım ve duyguların esiri olan Siyasi İktidar bir taraftan da işleyen eğitim sisteminin içini boşaltmaya devam etmektedir.
İlgi önerge cevabında da bu durum tevilli olarak kabul edilmektedir.
Öte yandan, Ereğli İlçesi-Özgürler Köyü’nde çoğunluğu belli bir inanca ve etnik yapıya sahip olan yurttaşlarımızın bulunduğu Okul; merkezi bir okul olmasına, yeterli öğrencisi bulunmasına rağmen; yine ayırımcı bir anlayışla Özgürler Köyü yerine Ereğli merkezde ve merkezin de uzak bir mahallinde eğitim yapmalarına karar verilmek suretiyle; yeni bir mağduriyet ve haksızlığa yol açılmıştır.
Bu olgu ve değerlendirmelerle
birlikte soruyoruz;
1. İmam Hatip okulları ihtiyacı ve talebini karşılamak için, neden yeni okullar yapmak yerine; 60-70 yıldan bu yana şehrin merkezi yerlerinde faaliyet gösteren, yüksek başarıyı yakalayan, velilerin tercih ettiği ve şehir merkezlerinde aynı hat üzerinde bulunan okulları dönüştürmek yoluna gidiyorsunuz?
2. Kronik ve yaygın bir hal alan bu uygulamalar; bir taraftan rövanşist duygularla “Tevhid-I Tedrisat’ın ve Laikliğin” ihlal edilmesi ve bir taraftan da yurttaşlar arasında Devlet eliyle ayırımcılık yapılması ve kamu kaynaklarının adil olmayan bir şekilde dağıtılması anlamına gelmez mi?
3. Ereğli – Özgürler Köyündeki uygulamanın gerekçesi nedir?
Ereğli- Merkezde 500 Evler Mahallesinde eğitim hizmetinin verilmesi mümkün olduğu halde, neden daha uzak olan Karaman yolu tercih edilmiştir?
zaryop:jaro
Kisinin karsilasacagi butun sorunlarin kolay olmasi beklenemez, bazilarinin kolay olmasinin yaninda bazilari zor olacaktir.Hz.Ali
Kurmus oldugum gruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur: Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com | Ayrilmak isterseniz de : Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com | Grup Sayfamız : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ | Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz. http://orajpoyraz.blogspot. |
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home